Denizli

Denizli OSB'den Çevre Dostu Hamle

Denizli Organize Sanayi Bölgesi (OSB), sürdürülebilir üretim ve çevre dostu sanayi hedefleri doğrultusunda "Yeşil Sanayi Buluşması"na ev sahipliği yaptı. Denizli OSB Yönetim Kurulu Üyesi İbrahim Onur, yüzde 70 oranında tamamlanan yeni arıtma tesisi ve GES projeleriyle bölgedeki yeşil dönüşümün kararlılıkla süreceğini belirtti.

Denizli Haber-Üretim ve ihracatın önemli merkezlerinden Denizli, sanayide yeşil dönüşüm yolculuğunda örnek ve somut adımlar atmaya devam ediyor. Yeşil OSB belgesini alan öncü bölgelerden biri olarak konumunu güçlendirmeyi hedefleyen Denizli Organize Sanayi Bölgesi, sürdürülebilirlik vizyonu kapsamında "Yeşil Sanayi Buluşması"nı gerçekleştirdi. TÜBİTAK ve ilgili bakanlıktan uzmanların katılımıyla düzenlenen kapsamlı eğitim programında, sanayinin çevreyle uyumlu gelişimi masaya yatırıldı. Sürece ilişkin değerlendirmelerde bulunan Denizli OSB Yönetim Kurulu Üyesi İbrahim Onur, yeşil sanayi vizyonunun sadece bir belge almaktan ibaret olmadığını, asıl hedefin bu sürdürülebilirlik ilkelerini kalıcı hale getirmek olduğunu vurguladı.

"YENİ TEKNOLOJİ ARITMA TESİSİMİZ YIL SONUNDA DEVREDE"

Sertifikasyon sürecinin bir sonuç değil, başlangıç olduğunun altını çizen İbrahim Onur, bölgedeki altyapı projelerinin hız kesmeden sürdüğünü belirterek "Yeşil OSB sertifikası almak ve bunu devam ettirmek başlı başına bir olay. Yani sadece almak değil, devam ettirmek için de birçok projeyi icra etmeniz gerekiyor. Yaptığımız etkinlikleri de bu kapsamda gerçekleştiriyoruz. Yeşil OSB adımlarında durmak yok, tartışmasız devam edeceğiz. Şu anda arıtma tesisimiz inşa ediliyor, ardından ileri arıtma tesisimiz gelecek. GES (Güneş Enerjisi Santrali) ve arıtma projelerimiz gibi önümüzde güçlü hedeflerimiz var. Bir aksilik olmazsa, yeni nesil teknolojiye sahip arıtma tesisimiz bu yılın sonunda devreye girecek" dedi.

“TÜRKİYE’DE ÖRNEKLERİ KISITLI”

Yeni arıtma tesisinin ardından devreye alınacak sistemin Türkiye genelinde nadir uygulanan bir altyapı olduğunu belirten Onur, "İkinci aşamada ileri arıtma teknolojisi devreye girecek. Bu teknoloji şu an Türkiye'de çok az OSB'de var ve tam kapasiteyle çalışan örnekleri kısıtlı. İnşallah bu projelerimizi devreye sokarak Denizli OSB'de yeşil dönüşümü tam anlamıyla, sadece sertifikada kalarak değil, uygulayarak da göstereceğiz. İkinci aşamada ileri arıtma teknolojisi devreye girecek. Bu teknoloji şu an Türkiye'de çok az OSB'de var ve tam kapasiteyle çalışan örnekleri kısıtlı. İnşallah bu projelerimizi devreye sokarak Denizli OSB'de yeşil dönüşümü tam anlamıyla, sadece sertifikada kalarak değil, uygulayarak da göstereceğiz” diye konuştu.