Denizli

İpek Böcekçiliği Yeniden Canlanıyor

Acıpayam İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü, kırsal kalkınmaya katkı sağlamak ve geleneksel üretim modellerini yaşatmak amacıyla Alaattin Mahallesi'ndeki ipek böceği üreticilerini ziyaret etti.

Denizli Haber-Denizli’nin Acıpayam ilçesinde, İlçe Tarım ve Orman Müdürü Abdurrahman Oymak ve beraberindeki teknik heyet, kırsal kalkınma vizyonu doğrultusunda Alaattin Mahallesi'nde örnek bir üretim modeli sergileyen ipek böceği tesislerinde incelemelerde bulundu. Alanda başarılı çalışmalara imza atan Alaattin Mahalle Muhtarı Songül Kılıç ve üretici Gülizar Peker’i işletmelerinde ziyaret ederek destek mesajı verdi.

ÜRETİM SÜRECİ VE BÖLGE TARIMINA KATKILARI ELE ALINDI

Gerçekleştirilen teknik ziyarette, ipek böceği yetiştiriciliğinin meşakkatli süreci, uygulanan üretim teknikleri ve bu faaliyetin bölge ekonomisine sağlayacağı katma değer masaya yatırıldı. Üreticilerle karşılıklı bilgi alışverişinde bulunan yetkililer, kırsal kalkınmaya ivme kazandıran bu örnek girişimi takdirle karşıladıklarını belirtti. Geleneksel üretimin yaşatılarak gelecek nesillere aktarılmasının önemine dikkat çekilen incelemede; üretimleriyle bölgeye değer katan, emek ve özverili çalışmalarıyla diğer çiftçilere rol model olan Muhtar Songül Kılıç ile üretici Gülizar Peker’e özel olarak teşekkür etti.

"ÜRETEN ELLER GÜÇLENDİKÇE, KIRSAL KALKINMA BÜYÜYOR"

Ziyaretin sonunda İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü yetkilileri, üreticilere bereketli ve bol kazançlı bir üretim sezonu diledi. Kırsal kalkınmanın temelinde yerel üreticilerin yattığına vurgu yapılan değerlendirmede, "Üreten eller güçlendikçe, kırsal kalkınma büyümeye devam ediyor" mesajı paylaşılarak tarımsal ve geleneksel üretime yönelik desteklerin süreceği belirtildi.