Denizli

Türlübey yeniden yeşerdi

Denizli’nin Buldan ilçesine bağlı Türlübey Mahallesi’nde 2021 yılında meydana gelen ve geniş bir alanı etkisi altına alan orman yangınının ardından başlatılan yeniden ağaçlandırma çalışmaları sonuç verdi. Tamamen küle dönen bölge, yıllar süren çalışmalarla yeniden yeşil örtüsüne kavuşmaya başladı.

Denizli Haber - 2021 yazında Denizli genelinde meydana gelen 82 ayrı orman yangını arasında en büyük tahribata yol açan yangınlardan biri Buldan ilçesinde çıktı. Türlübey, Çatak ve Gölbaşı mahallelerindeki ormanlık alanlarda aynı anda başlayan yangın, kısa sürede geniş bir alana yayılarak yerleşim yerlerini tehdit etti. Bazı mahalleler tedbir amaçlı boşaltılırken, vatandaşlar ve ekipler yangına karşı yoğun mücadele yürüttü.

"Bin 468 hektarlık ormanlık alanın zarar gördü"

Yangın söndürme çalışmalarına helikopterler günlerce havadan müdahale ederken, 912 orman işçisi ise alevlerin yayılmasını önlemek amacıyla yaklaşık 16 kilometrelik şerit açtı. Yangın kontrol altına alındığında bin 468 hektarlık ormanlık alanın zarar gördüğü belirlendi.

Fidanlar toprakla buluşturuldu

Yangının ardından Denizli Orman Bölge Müdürlüğü tarafından bölgede geniş kapsamlı yeniden ağaçlandırma çalışması başlatıldı. Çalışmalar kapsamında sahaya fidanlar dikildi.

Aradan geçen 5 yılın ardından, Denizli Orman Bölge Müdürlüğü bölgenin son halini sosyal medya hesaplarından paylaştı. Paylaşılan görüntülerde Türlübey’deki alanın yeniden yeşermeye başladığı ve orman dokusunun canlandığı görüldü. Yapılan açıklamada, “2021’de ciğerlerimizi yakan Buldan / Türlübey yangınının ardından durmadık, yorulmadık. İlmek ilmek işlediğimiz emekle ormanlarımızı yeniden yaşattı” ifadelerine yer verildi.