Denizli Haber- Denizli Kanatlı Eti Üreticileri Birliği (DEKEBİR) Başkanı Erdinç Hayta, sektörde yaşanan son gelişmeleri değerlendirerek ihracat kısıtlamalarının üreticiler üzerindeki etkilerine dikkat çekti.
"ÜRETİM TAMAMEN İÇ PİYASAYA YÖNELDİ"
İhracat kanallarının kapalı olması nedeniyle üretimin tamamen iç pazara yönlendirildiğini belirten Hayta, sektörün hareket alanının daraldığını söyledi. Hayta, "Şu an için ihracat satışlarımız kapalı. Üretim tamamen iç piyasaya yönelik gerçekleştiriliyor" dedi.
"18 AYDIR AYNI FİYATLA ÜRETİM YAPIYORUZ"
Artan maliyetlere rağmen üretici fiyatlarının uzun süredir güncellenmediğini ifade eden Hayta, üreticilerin ekonomik açıdan zorlandığını vurguladı. Hayta, "Biz üreticiler yaklaşık 17-18 aydır aynı fiyat tarifesiyle çalışıyoruz. Entegre tesislerde zaman zaman fiyat güncellemeleri yapılsa da bu artışlar üreticilere yansımıyor. Bu nedenle maliyetlerin altında üretim yapmak zorunda kalıyoruz" diye konuştu.
"İHRACAT YASAĞININ KALKMASINI BEKLİYORUZ"
Sektörün yeniden canlanabilmesi için ihracat kısıtlamalarının kaldırılması gerektiğini belirten Hayta, dış pazarlarda müşteri kaybetme riskiyle karşı karşıya olduklarını söyledi. Hayta, "İhracatın yeniden açılmasını bekliyoruz. Kısıtlamaların kaldırılması halinde sektör bir nebze olsun rahatlayacaktır. Ancak uzun süredir ürün gönderemediğimiz ülkeler farklı tedarikçilere yönelmiş olabilir. İhracat yeniden başladığında aynı müşterileri bulabilecek miyiz, bunu bilmiyoruz. Sektörde faaliyet gösteren birçok entegre tesisin satışlarının yüzde 25 ila yüzde 30'u yurt dışı pazarlarına yapılıyor. Bu nedenle ihracatın yeniden açılması büyük önem taşıyor" ifadelerini kullandı.